Τρίτη 10 Μαΐου 2011

Την Πέμπτη, 12 Μαΐου, αρχίζει ο «μαραθώνιος» των πανελλαδικών


Την Πέμπτη, 12 Μαΐου, αρχίζει ο «μαραθώνιος» των πανελλαδικών εξετάσεων, με τους υποψήφιους να χάνονται μέσα σ’ έναν όγκο πληροφοριών που πρέπει να αφομοιώσουν. Το «κλειδί» της επιτυχίας για την εισαγωγή σε κάποιο ανώτατο ή ανώτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα, κατά τους εκπαιδευτικούς, είναι ο σωστός προγραμματισμός του χρόνου.

Η φιλόλογος Πωλίνα Τσιαμπούση, μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, επισημαίνει ότι «σε αυτό το σημείο η οργάνωση του χρόνου είναι πολύ σημαντική. Τα παιδιά πρέπει να έχουν ένα σχέδιο ανάλογα με τις δεξιότητες και τις γνώσεις τους και να μην παρεκκλίνουν από αυτό. Σημαντικό είναι να κατορθώσουν να αποδώσουν όσο το δυνατόν καλύτερα στα μαθήματα που έχουν κλίση, χωρίς όμως να αμελήσουν τα υπόλοιπα». Οι γονείς, τονίζει, πρέπει να αναλάβουν υποστηρικτικό ρόλο και να τους βοηθήσουν να βάλουν σε σειρά κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες.

Συνηθίζεται, όπως υποστηρίζει η φιλόλογος, τις τελευταίες ημέρες πριν από τις εξετάσεις, οι υποψήφιοι να μην πηγαίνουν στο σχολείο και να μένουν στο σπίτι για να διαβάσουν, όμως διευκρινίζει ότι ο κίνδυνος κάποιος μαθητής να μείνει εκτός διαδικασίας, επειδή δεν έχει υπολογίσει σωστά τον αριθμό των απουσιών του. Έτσι, συμβουλεύει ότι είναι καλό οι μαθητές πριν αποφασίσουν να λείψουν να περάσουν από το γραφείο καθηγητών και να σιγουρευτούν ότι έχουν το περιθώριο των απουσιών.

Από την πλευρά του ο ψυχολόγος Γιάννης Ξηντάρας αναφέρεται στο θέμα των γονιών κατά την περίοδο των εξετάσεων και πώς αυτοί πρέπει να συμπεριφέρονται, ώστε να μην μεταφέρουν το δικό τους άγχος στα παιδιά που διαγωνίζονται.

«Οι γονείς πρέπει να αντιληφθούν ότι οι εξετάσεις είναι των μαθητών και δεν αφορούν τους ίδιους. Έτσι πρέπει να συνοδεύσουν στη διαδικασία των εξετάσεων τους εφήβους και όχι να προσπαθούν να εμπλακούν σ’ αυτήν. Δεν είναι η κατάλληλη ώρα για να ρωτούν αν τα παιδιά διάβασαν ή αν είναι προετοιμασμένα. Το πιθανότερο είναι έτσι να αγχωθούν οι μαθητές και να αρχίσουν τσακωμοί».