Παρασκευή 13 Απριλίου 2012

Σημαντικές διαφορές τιμών μεταξύ των σούπερ μάρκετ

Από 450 μέχρι και 750 ευρώ το χρόνο μπορούν να εξοικονομήσουν οι καταναλωτές από τις αγορές στο σούπερ μάρκετ. Βάσει των συμπερασμάτων έρευνας που έδωσε στη δημοσιότητα ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Στέφανος Κομνηνός, για τα ίδια προϊόντα καταγράφεται από σημείο πώλησης σε άλλο διαφορά τιμής έως και 10%.
Το παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Carrefour ΑΒ, Σκλαβενίτης Βερόπουλος Μασούτης My Market), το οποίο έχει 6.000 κωδικούς, διεξήγαγε έρευνα στα 1.200 προϊόντα μαζικής κατανάλωσης (FMCG) τα οποία αντιπροσωπεύουν το 20% του καλαθιού της νοικοκυράς. Και ιδού τα αποτελέσματα:
- Στα 382 επώνυμα προϊόντα, κοινά και στις 6 αλυσίδες, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 40% του τζίρου της κάθε αλυσίδας, η διαφορά μεταξύ της φθηνότερης και της ακριβότερης αλυσίδας είναι 6%.
- Στα 617 επώνυμα προϊόντα (τα οποία δεν βρίσκονται σε όλες τις αλυσίδες) προκύπτει διαφορά τιμών μέχρι 7,5%.
- Στα 569 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η διαφορά τιμής που προκύπτει είναι 11%.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τον κ. Κομνηνό, εάν ένας καταναλωτής αγοράσει μόνο επώνυμα προϊόντα αλλά επιλέξει τη φθηνότερη αλυσίδα θα έχει όφελος 450 ευρώ ετησίως και αν επιλέξει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το όφελος μπορεί να ξεπεράσει μέχρι και τα 750 ευρώ το χρόνο.
Οπως είπε ο ίδιος, η απόκλιση των τιμών μεταξύ των επώνυμων προϊόντων με τα ιδιωτικής ετικέτας στη χώρα μας φθάνει ακόμη και το 60%, τη στιγμή που το μερίδιο των private label στην αγορά μας διαμορφώνεται στα επίπεδα του 15% όταν σε αγορές όπως η Γερμανία είναι 60% και η διαφορά τιμής με τα επώνυμα είναι στο 30%.